Investering in mezelf met een Course aan de NYU

In 1997 begon mijn online marketing avontuur. Met het starten van de community voor Studenten genaamd Het Nederlandse Studenten.net, was ik één van de eerste community marketeers in Nederland. In een tijd waarin John Hagel voor McKinsey zijn boek NetGain had gepubliceerd over winst met online communities.

In de rollercoaster die tot 2007 duurde heb ik van alles meegemaakt en alle soorten van online marketing mogen uitproberen. In de praktijk heb ik mogen ondervinden wat werkt en wat niet. En juist dat ‘in de praktijk’ heeft me doen besluiten om een course te gaan volgen. Eerst heb ik Nederland gezocht, maar al snel kwam ik erachter dat Nederland niet dat te bieden had wat ik zocht. Niet meer van dat wat ik al weet, wat ik al heb ervaren en uitgeprobeerd.

Verder zoekend ontdekte ik dat men commercieel bezien in de VS zo veel verder is dan wij in Nederland. In app, in Site, en in Mail deepselling, remarketing cross social en crossmobile purchasing. En het mooiste, dit alles doorrekenen, analyseren, meten en verbeteren. Met, maar ook zonder Google.

Ik kwam uit bij de NYU. Vanaf 3 december zal ik daar aan deelnemen en mijn praktische ervaring verrijken met een theoretisch kader. Professor Anindya Ghose, heeft een mooi programma in elkaar gezet. Ik ben erg benieuwd

During this program participants will:

Develop a framework for quantifying the returns on social media and digital marketing

Understand cross-platform and cross-device effects in digital attribution analyses

Examine the mobile landscape and learn key metrics in mobile marketing analytics

Understand the fundamentals of social network marketing such as peer influence and homophily

Discover how to extract business intelligence from social listening tools

Learn how businesses can tap into the open innovation opportunities in the digital world

Examine the best practices in social media and digital marketing from multiple perspectives in multiple industries.

In mijn blogs zal ik de mooiste en leukste leerervaringen met jullie delen. Ik heb er hoge verwachtingen van. Volg me ook op twitter @marketingvisie.

John Wittmaekers

Reageren


*